maandag 1 december 2014

Voorlopige prothese

Lang geleden dat ik hier nog eens gepasseerd ben. Geen nieuws is goed nieuws zegt men. Nu heb ik toch wel wat om met jullie te delen.

Vorige week was het de derde chemoweek. Dus er ligt nog maar eentje in het verschiet wat dik in orde is. Ik heb die week ook weer vrij goed overleefd, wat wel in mijn verwachting lag.

Jammer genoeg zit het er na die vierde nog niet op want dan wachten nog twee opnames van drie weken voor de hoge dosis chemo. Waarvan een aantal dagen in isolatie zullen zijn. Dat wil zeggen dat ik de kamer niet mag verlaten en dat bezoek beschermende kledij moet dragen. Lijkt wel zoals in de filmpkes. Isolatie is noodzakelijk omdat ik op een bepaald moment heel vatbaar ben voor infecties en dergelijk. 

Momenteel lig ik weer in het ziekenhuis, maar nu in Pellenberg. Jaja één dagje naar huis en je vliegt alweer in een ander. Mijn voorlopige prothese is namelijk klaar en die moet getest worden natuurlijk. Voorlopig lig ik hier een weekje om te revalideren, hopelijk komen daar niet teveel weekjes meer bij.

Het voelt maar dom om te wandelen met een prothese. Op bepaalde plaatsen voel je een druk waar je het helemaal niet gewend bent om zo'n hoge druk te voelen. Pijn doet het niet, het voelt raar. Het zal een kwestie van oefenen en gewenning zijn om het zo snel mogelijk onder de knie te krijgen. 

Het gaat om een voorlopige prothese omdat er nog heel wat veranderingen kunnen optreden. Zo kan men de aanpassingen in één keer aanbrengen en moet men niet steeds opnieuw een andere prothese ontwikkelen wat een duur grapje zou worden. Ik zal nog wat foto's toevoegen van zodra ik die in handen heb.

Tot snel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten