woensdag 24 december 2014

Afgesloten hoofdstuk

Ziezo vorige week heb ik mijn vierde en laatste chemokuur afgesloten in Gasthuisberg. Alweer een hoofdstuk afgesloten in dat boek dat stilaan heel erg dik begint te worden en er moet nog zoveel in komen. Het was een hoofdstuk die ik bij de aanvang niet erg goed zag zitten maar achteraf gezien is het al bij al goed meegevallen. 

Het omgaan met een prothese gaat iedere dag een stukje beter. De eerste stappen zijn niet echt aangenaam maar eens daardoor lukt het me al om een behoorlijk tourke te doen. Super om nog eens een wandeling te maken met Tessa. Er komt nog veel bij kijken bij zo'n prothese vooral dan bij het aandoen van lange broeken. 

De volgende opname is gepland voor 12-13 januari omdat men dan opnieuw een hele reeks van onderzoeken wil uitvoeren. De week nadien word ik dan opgenomen op hematologie om chemo met stamceltransplantatie te krijgen. Dit zal eerst een aantal dagen chemo zijn dan geeft men mijn stamcellen terug en dan word ik in quarantaine geplaatst zodat ik geen infecties oploop. Het zal zwaar zijn om daar drie weken te zijn en dat nog eens tweemaal. Ik zie er tegenop maar we hebben nog wat tijd om moed bijeen te rapen en het batterijtje op te laden. 

Na vier weken in ziekenhuizen gesleten te hebben zal het deugd doen om eens een drietal weken rust te hebben.Om mezelf vol te pompen met goede moed voor hetgeen wat nog te wachten staat.Om te genieten van familie, vrienden en het gezin.

Een vrolijk kerstfeest aan iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten