maandag 10 november 2014

Wat we vorige week geleerd hebben...

Eén goeden avond. Sinds zaterdag ben ik terug thuis van de tweede week chemo. Ik heb die relatief goed overleefd zonder al te veel complicaties. Nu twee weekjes thuis zonder al te veel haperingen hoop ik. 

Aangezien het gelukt om voldoende stamcellen te collecteren weten we nu de planning van de chemo. Er zouden eerst vier kuren cyclofosfamide - topotecan gegeven worden waarvan ik er nu al twee gehad heb. In principe zitten we dus al aan de helft van de 'gewone' chemokuren. De week van 15 december is dan de laatste kuur. 

Na nieuwjaar volgen er dan nog twee 'hoge dosis' chemokuren waarvan je een aantal dagen in isolatie ligt. De precieze details over deze zwaardere chemo weet ik ook nog niet exact maar die zullen wel snel volgen. Dat alles in verband met de chemo. 

De amputatie is nu toch al een dikke twee maand geleden gebeurd. Maar nadat Dr. Sinnaeve de draadjes verwijderd had, heeft niemand met de nodige kennis eens deftig naar de wonde gekeken. Het vervelende is dat Pellenberg en GHB twee verschillende ziekenhuizen zijn. Het mag dan nog behoren tot dezelfde organisatie, de communicatie trekt op de ballen. 

Toevallig was dr. Sinnaeve aanwezig bij mijn buurman zodat zij ook nog eens langs mij geweest is. Zij heeft veel van onze vragen kunnen beantwoorden. Na veel bellen is de revalidatiearts van Pellenberg ook nog eens langs geweest. 

Het is nogal vrij vaag, maar als je alles samenvat komt het erop neer dat ik bijna onmogelijk met een prothese zal kunnen beginnen tijdens de chemo. Spijtig want ik voel me capabel om er aan te starten. Het argument is dat ik waarschijnlijk nog wat kan vermageren door de 'hoge dosis' chemo. Hopelijk komen ze toch nog met een voorlopige oplossing van ander zit ik nog een vier, vijf maanden zonder prothese.

Ach we zien wel. De fantoompijn is nog lichtjes aanwezig, maar stoort niet zo erg. Natuurlijk slik ik wel nog genoeg pillen daarvoor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten