vrijdag 19 september 2014

Fioew

Héhé eindelijk verlost van dat kleverig bed. Vandaag hebben de anesthesisten dan toch eindelijk beslist om de pijnpomp uit mijn ruggenmerg te verwijderen. Eerst moest men nog een stollingswaarde controleren maar die is deze middag goed bevonden zodat de arts de pomp kon verwijderen.

Deze morgen hadden ze de pomp al uitgezet opdat ik al gewend zou worden aan het gevoel zonder 'verdoving'. Tja dan zet men die pomp af maar dan besef je pas wat voor effect die heeft op alles. Niet dat ik doodga van de pijn maar het is aanwezig. Ze geven nu nog paracetamol (dafalgan) en dipidolor, daarmee ben ik wel geholpen.

Ondanks de iets grotere pijn is het toch de beste dag van de tijd dat ik hier lig. Na een week in bed te verslijten kan ik nu toch eens een rolstoel nemen en naar buiten van het mooie weer genieten. De snikhete kamer verlaten. Bakken zweet dat ben ik hier al verloren. Ook ben ik van mijn blaassonde verlost en kan mijn mannelijkheid weer wat zijn oude vorm aannemen.

Goed nieuws dus vandaag. Hopelijk kan ik zo snel mogelijk naar huis, maar dit zal hoogstwaarschijnlijk maar dinsdag zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten