zaterdag 13 september 2014

De eerste nacht zonder linkeronderbeen

Voilà het is gebeurd! Hij heeft twintig jaar goede diensten gedaan totdat hij zijn kuren begon te krijgen. Het doet pijn om afscheid te nemen, maar anderzijds is het ook een grote opluchting.

De operatie heeft gisteren van 09.00 tot 14.00 geduurd. Een kleine vijf uur in totaal. Dr.  F. Sinnaeve was de chirurg van dienst en heeft haar tijd genomen om zo weinig mogelijk complicaties te hebben achterna. 

Vooraf hebben de anesthesisten een ruggenprik gegeven. Dit is een manier om pijnmedicatie toe te dienen dmv een pomp. Ik kan zo op een knopje duwen wanneer ik pijn voel en zo worden mijn benen wat verdoofd.

Deze nacht had ik relatief weinig pijn en heb ik redelijk kunnen slapen. Vanmorgen werd ik dan wel gewekt door hevige pijn, maar door wat extra medicatie was de pijn vrij snel verholpen

Mijn been is afgezet 12 à 15 cm onder mijn knie. Zo kan men een goede prothese vervaardigen. De wonde ziet er redelijk goed uit. Mijn been zit wel verpakt in een spannende 'kous' met daarboven nog een vacuumspalk. 

Ik zal ongeveer 10 dagen moeten verblijven in Pellenberg om zo een goede nazorg te kunnen krijgen.

Groeten 
Stijn

2 opmerkingen:

  1. Dag Stijn,
    Dat is nu voorbij en wij hebben met u maar één wens nl dat u zéér goed en blijvend mag herstellen. Wij hebben vrijdag een kaars laten branden voor u. Veel moed en hou jet goed Stijn. Van T.Rita en N.Norbert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb aandachtig alles gelezen,wens je een goede revalidatie toe....

    BeantwoordenVerwijderen