woensdag 2 maart 2016

Tussenstand van zaken

Twee weken ben ik nu al bezig met etoposide 50 mg te slikken. Tot nu toe valt dit vrij goed mee. Buiten toegenomen vermoeidheid heb ik nog geen ernstige bijwerkingen ondervonden. De pillen zal ik iedere dag blijven nemen tot ik ze niet meer kan tolereren of als ze geen enkel effect meer hebben op de tumoren.

Ze zullen de prognose van de Ewing vooral klinisch nagaan, dat wil zeggen dat ze hun diagnose zullen vormen op basis van mijn klachten en verschijnselen. In het bloed kunnen ze toch geen significante zaken afleiden. Beeldvorming is ook een mogelijkheid, maar kan men omwille van de straling niet al te vaak doen. 

De laatste CT vertelt dat er een tumor links vanachter op mijn schedel aanwezig is die zowel naar binnen als buiten groeit. Er is wel nog geen doorbraak van de tumor naar binnen toe. Verder zijn in de long verschillende letsels te zien. Vooral in de basis van de rechterlong waar ik eerder al aan geopereerd was. Buiten de longen en hoofd zijn er geen waarneembare tumoren te zien, wat dan weer een positieve noot is.

Ik kan het maar op mij af laten komen en voor mezelf zorgen. Maar ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten van iedere dag. De ene gaat dat beter dan de andere natuurlijk.

4 opmerkingen:

  1. Beste Stijn,

    Ik vind het moedig dat je ondanks alle zorgen en last toch nog verslag uitbrengt van je toestand.
    Hopelijk doet die nieuwe medikatie zijn werk en kan deze toch wat die kwade cellen afremmen.
    Gelukkig zijn er geen andere nieuwe letsels te zien; da's toch wel positief hé.

    Ik hoop dat je samen met je lieve familie en vrienden nog van veel moois mag genieten.

    Doe je de groetjes aan je ma en pa van ons (Kristof, Christine en Luc)

    Lieve groet


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Stijn, vandaag terug van den badminton en Regine liet me weten dat het op dit ogenblik niet zo goed gaat. Ik wil je vooral danken voor de moed en de levenslust die je altijd gehad hebt. Ook al namen ze dingen/zaken/levensmsogelijkheden van u af. Altijd ben je er blijven voor gaan ..dit typeert u Stijn. Ondanks uw 200 % ingesteldheid kon je bij uw vrienden toch nog de levenslust opwekken !! Stijn ik hoop van ganser harte voor jou , je familie, hond en vrienden dat de resterende tijd toch nog waardevol kan en mag zijn.... Het ga je goed ... nogmaals dank voor de aangename ontmoeting vorige zomer in Kachtem !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Stijn!

    Af en toe denk ik nog eens aan jou en bekijk ik je blog nog eens maar vandaag was dat niet zo'n aangename verrassing. Ik vind het heel erg dat je dit allemaal moet doormaken en ik hoop dat je toch nog het beste kan maken van de tijd die nog komt! Heel veel sterkte en geniet maar van uw vrienden en familie :)

    Veel succes en een knuffel van mij (Caroline) en je twee andere bio-ingenieurmeters (Laura en Julie)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen