donderdag 2 oktober 2014

What's up next?

Eén goede morgen! Mijn excuses dat ik jullie zo lang in het ongewisse heb gelaten. Er was niet echt iets noemenswaardig te melden over mijn situatie, want die blijft constant.

De fantoompijn is nog steeds onveranderlijk aanwezig. Dankzij het voorgeschreven medicijn Redomex is de pijn toch wat geminderd. Ook zorgt spiegeltherapie en acupunctuur voor wat verademing. Naarmate de tijd rijpt zal de fantoompijn vanzelf afnemen zegt men, dus geduld is de boodschap.

Thuis zijn gaat heel goed. Alles beter dan het ziekenhuis... Met de krukken lopen gaat heel vlot. Voor de rolstoel moet ik mijn vaardigheden nog wat op punt stellen, maar dat komt wel in orde. Ik heb ook veel hulp van iedereen rond mij wat het ook makkelijk en aangenaam maakt. Het is ook geen moeilijkheid om de trap te doen. Het gaat alleen een stukje trager, maar traag gaat ook.

Douchen is lastiger want dit moet nogal omslachtig gebeuren met een zak  rond mijn stomp zodat er geen water rond de wonde kan komen. Natuurlijk heb ik ook al een tweetal keer de grond ietsje te dichtbij gezien. Allebei omwille van mijn eigen onvoorzichtigheid maar dat wil jammer genoeg niet zeggen dat het daarom minder hard aankomt. Zal wel nog eens voorvallen maar ik probeer het toch te beperken.

Nu wat staat er op het programma voor de komende weken. Morgen (vrijdag) hebben we drie afspraken. De eerste is met Vigo. Dit is het bedrijf die zorgt voor de voorbereiding en het aanmeten van de toekomstige prothese. Momenteel heb ik nog altijd de ORD (Ossur rigid dressing) rond de stomp. Die wordt dan morgen vervangen door een siliconen liner. Zo zal ik dan mijn knie vrij kunnen plooien.

De tweede afspraak heb ik met de chirurg van de amputatie (Dr. Sinnaeve). Zij zal de draadjes afknippen en de stomp nog eens aan een grondige onderzoek onderwerpen. 

De derde afspraak is met de Ikea die een zetel en bureau zal leveren voor in mijn nieuw kot. Hopelijk verloopt dit wat vlot. 

Over de chemo heb ik ook al wat meer informatie. Op maandag de dertiende oktober word ik opgenomen in Gasthuisberg voor mijn eerste chemokuur. Het zal een opname zijn van zes dagen, maar meer informatie heb ik ook nog niet. Welke producten zullen gegeven worden? Hoeveel sessies zijn er gepland? Die zullen in de loop der tijd beantwoord moeten worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten