dinsdag 12 augustus 2014

Echo

Gisteren stond er een echografie van mijn voet op het programma. Ze doen dit om het traject van de biopsie te bepalen. Het is duidelijk een moeilijke bevalling omdat het recidief zeer klein is. Men is het er eigenlijk ook nog niet eens over of het effectief om een recidief gaat, dit wil men bewijzen via de biopsie. Het kan ook nog altijd om een beginnende breuk gaan (stressfractuur), maar dit lijkt hen en mij eerder onwaarschijnlijk. Mij schijnt het eerder onwaarschijnlijk omdat het precies dezelfde pijn en andere symptomen van de eerste maal vertoont. In de geneeskunde kan alles en dit is het mooie eraan.

Indien de biopsie recidiefvrij is, is het niet gezegd dat het daadwerkelijk zo is. Het is in de eerste plaats een zeer klein letsel. Bovendien is het ook moeilijk te lokaliseren en zeer vaag op radiologische beelden zoals MRI en CT. Dit zijn zorgen voor morgen... De biopsie zal donderdag doorgaan en de week erna weet men hopelijk wat er dan te doen staat.

Vrijdag laat ik weten hoe de biopsie verlopen is.

De dag hebben we positief afgesloten door een nieuw kot te vinden. Het was zeker nodig om te veranderen omdat mijn huidig kot nogal onhandig zou zijn met zijn smalle trappen wanneer er eenmaal de amputatie komt. Mijn nieuw kot bevindt zich nu op het gelijkvloers met wat meer voorzieningen en een perfecte locatie.

4 opmerkingen:

  1. We wensen U alvast het allerbeste voor her verder verloop.
    Groetjes aan Lucie en Johny en Jasper.
    Grt. Monique en Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaah das een kotfeestjen eh makker! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Stijn en Lucie en Johny en Jasper,
    net terug van reis. Is me dat schrikken. We duimen voor alle goeds.
    Sterkte voor jou Stijn en het gezin.
    Bart en Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duimen voor donderdag! Tof dat je een beter kot hebt gevonden.
    Veel sterkte Stijn!
    groeten van Laurie, Neckermann De Panne
    Je ouders hebben mij je blog doorgemaild..

    BeantwoordenVerwijderen